Wydział Ruchu Drogowego
Data publikacji 30.09.2013
Naczelnik wydziału - komisarz Grzegorz Milanowski
tel. 477925231
adres poczty elektronicznej: nacz.rd.kpp_strzelce@go.policja.gov.pl
Do zadań Wydziału Ruchu Drogowego należy:
- ochrona bezpieczeństwa i porządku publicznego, w tym zapewnienie spokoju w środkach publicznego transportu i komunikacji publicznej, w ruchu drogowym;
- wykonywanie czynności zapewniających bezpieczeństwo i porządek w ruchu na drogach przez kierowanie tym ruchem oraz jego kontrolowanie;
- realizowanie zadań związanych z obsługą zdarzeń drogowych oraz zabezpieczeniem procesowym śladów i dowodów na miejscu zdarzeń drogowych;
- prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących nałożenia kary pieniężnej w związku z ujawnionymi naruszeniami w zakresie przewozów drogowych;
- kontrola przewozów drogowych, w tym czasu pracy kierowców oraz drogowego przewozu towarów niebezpiecznych;
- pilotowanie pojazdów nienormatywnych oraz wykonywanie eskort policyjnych osób podlegających szczególnej ochronie;
- wydawanie opinii w sprawie zmian w organizacji ruchu na drogach powiatowych;
- zapewnienie bezpieczeństwa i porządku podczas imprez i uroczystości związanych z wykorzystaniem dróg w sposób szczególny;
- analizowanie zjawisk w dziedzinie bezpieczeństwa w ruchu drogowym, określanie tendencji w tym zakresie i kreowanie lokalnej polityki przeciwdziałania zagrożeniom w ruchu drogowym;
- edukacja mieszkańców powiatu, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży szkolnej, w zakresie bezpiecznego korzystania z dróg i przeciwdziałania zagrożeniom w ruchu drogowym;
- występowania w uzasadnionych przypadkach z wnioskiem o ocenę stanu zdrowia kierującego w celu stwierdzenia istnienia lub braku przeciwwskazań zdrowotnych lub psychologicznych do kierowania pojazdów;
- kontrola oznakowania dróg na terenie działania Komendy i współpraca w tym zakresie z organami zarządzającymi ruchem na drogach;
- realizacja zadań wynikających z rządowego programu GAMBIT;
- prowadzenie postępowań w sprawach o wykroczenia;
- współdziałanie z innymi służbami Policji oraz ukierunkowanie działań Policji ruchu drogowego w zakresie zwalczania przestępstw i wykroczeń innych niż drogowe;
- wprowadzanie danych do systemów informatycznych i statystycznych SEWIK, KSIP i SESPOL;
- inicjowanie szkoleń z wykorzystaniem zewnętrznych wykładowców oraz określanie kierunków szkolenia policjantów ruchu drogowego w zależności od zgłoszonych potrzeb i zaistniałych zmian w obowiązujących przepisach prawa;
- inicjowanie współpracy i współdziałanie z właściwymi instytucjami w zakresie realizacji zadań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa na drogach powiatu.